tirsdag den 4. august 2015

Den kinesiske mur!

..Og andre ferie-billeder, fra min tid sammen med Julian, min dejlige ven, som jeg brugte to læke uger sammen med i Kina.
This guy!

Den der mur der..

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det. Det var simpelthen fantastisk. Det kriblede i fingrene under hele den lange bustur, og mit smil blev mere og mere potent som vi kom tættere på, for at erstattes af et manisk grin da muren kom til syne. Den Kinesiske Mur har altid været på min bucket-list. Det føltes meget syrealistisk, endelig at stå på den. "The alright wall of china" som fyren fra idiot abroad kalder den, var bestemt mere end alright for mig. wauw.
tadaaa! vi er nu på det højeste punkt!
Julians sexy-pose
Kinesere spiser nogle mærkelige ting en gang i mellem.. Hver dag spiste Julian og jeg "mystery meat", fordi vi simpelthen ikke havde noget valg. I de dele af Kina jeg har været, snakker meget få "normale" mennesker engelsk, så man ved aldrig helt hvad man spiser. Man er tilgengæld ikke i tvivl, hvis man vælger at spise noget fra en af disse boder, denne fra Shanghai:

Slanger, søstjerner, skorpioner og hvad-end-det-dyr-i-midten-er.
Kun fantasien sætter grænserne for, hvad kineserne spiser. 
Andre gange er maden ikke så mystisk. Iført t-shirts og klipklapper valgte vi at spise "Beijing-duck", en stor delicatesse i hovedstaden, på en meget fin restaurant. Det smagte himmelsk, og så gør det heller ikke noget, at maden bliver skåret foran dig af en kok i hvidt tøj og høj hat.



 Da vi tog til Shanghai mødte dette syn os:
Tilføj billedtekst
 Julian hævdede hårdnakket, at det var tåget den dag. Okay, bevares, men det er altså ikke normalt, at en storby ser så skummel, trist og mørk ud... foruden sigtbarheds-problemerne... kl. 3 om eftermiddagen.

Dette var tilgengæld, hvordan samme by så ud om aftenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar